روستای جولرستان

معرفی روستای جولرستان از توابع شهرستان فلاورجان در استان اصفهان

روستای جولرستان

معرفی روستای جولرستان از توابع شهرستان فلاورجان در استان اصفهان

زندگی نامه و خاطراتی از سردار شهید محمود قنبری

زندگینامه شهید محمود قنبری فرمانده واحد تخریب لشکر امام حسین (ع)

شهیدمحمود قنبری  در سوم فروردین ماه سال  1343   در  خانواده  ای  مذهبی در روستای جولرستان از توابع شهرستان فلاورجان چشم به جهان گشود.او دوران کودکی خود را در دامان  مادر و مادر بزرگش  تحت سرپرستی  پدر ش سپری کردتا اینکه در سال 1349 روانه دبستانی در  همین روستا ( یازده دی جولرستان وحسین آباد)  شد  وبا ذوق وشوق دوران دبستان را سپری کرد . با توجه باینکه مدرسه راهنمائی در این محل وجود نداشت جهت ادامه تحصیل به روستای همجوار (یزدآباد)  رفته ، در مدرسه راهنمائی پانزده خرداد آن روستا ثبت نام نمود  و ادامه تحصیل داد  تا دوران تحصیل راهنمائی او به اتمام رسید.

سپس در سال 1358 راهی دبیرستان شدتا تحصیلات خود را در دبیرستان مینو فلاورجان ادامه دهد  . سال دوم دبیرستان را در رشته علوم انسانی ادامه داد تا اینکه در سال  1359  با تهاجم عراق به ایران جنگ تحمیلی  شروع شد  و او بر خود لازم دید که در جبهه ها  حضور داشته باشد. لذا  در دیماه  همان  سال تحصیل  را رها ، و از طریق بسیج  بمدت سه ماه به کردستان رفت.سپس برگشت ومدت کوتاهی به تحصیل پرداخت  لیکن  بخاطر دفاع از وطن  مجددا" به واحد سپاه پاسداران  زرین شهر مراجعه وترتیب اعزام خود را  در تیپ قمر بنی هاشم  فراهم نمود تا  مجددا" راهی جبهه ها شود.حدود پنج سال در تیپ قمر فعالیت کرد وتقریبا" در تعداد زیادی از  عملیات ها  شرکت می کرد،  او  در چند مرحله از عملیات های   طریق القدس ،  بیت المقدس، بدر، کربلا ، والفجر،  قدس، فتح  و عاشورا  شرکت داشت.  در طول این مدت چندین بار زخمی شد که در بیمارستانهای تهران،  مشهد،  شیراز واصفهان بستری شد  بدون اینکه پدر ومادر  واقوام از او اطلاعی داشته باشند. او ماهها به خانه نمی آمد هر وقت هم که میآمد چند روزی کوتاه   می ماند  ومجددا  به جبهه ها بر می گشت .

پس از  پنج سال خدمت در جبهه ها ، دوباره   برای ادامه تحصیل برگشت اما نه در مدارس دولتی بلکه  شوق طلبه شدن  در سر داشت   با ذوقی که داشت به مدر سه امام صادق (ع) مراجعه نمود وثبت نام کرد مدت دوسال دروس حوزوی را پشت سرگذاشت تا اینکه  باصدور فرمان امام (ره) مبنی بر  اینکه حضور در جبهه ها واجب کفائی است،   ایشان دوباره از طریق لشکر مقدس امام حسین راهی جبهه ها شدو  در لشکر مقدس امام حسین (ع) با توجه به سوابقش  فرمانده واحد تخریب  شد وفداکاری های زیادی نمود  او تا ششماه بعد از قبولی قطعنامه شورای امنیت در مناطق جنگی حضور داشت وعملیات پاکسازی میادین مین را بعهده گرفت تا اینکه در دهم بهمن همان سال (1367) در حین پاکسازی وجمع آوری مینهای مناطق جنگی در حادثه ی دلخراش  انفجار مینها در منطقه دارخوئین خرمشهر بهمراه دونفر دیگر از همرزمانش به نامهای  شهیدمحمد رامفرد (معطریان) و شهید  مجید حیدریان  به سوی معبود خود شتافت. یادشان گرامیباد .(ا.ق)

فایل word

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد