روستای جولرستان

معرفی روستای جولرستان از توابع شهرستان فلاورجان در استان اصفهان

روستای جولرستان

معرفی روستای جولرستان از توابع شهرستان فلاورجان در استان اصفهان

معرفی روستای شهید پرورجولرستان

 

 بسم الله الرح من الرحیم

معرفی روستای جولرستان 

موقعیت:

روستای جولرستان در دو کیلومتری شهر اصفهان و پنج کیلومتری شهرستان فلاورجان در حاشیه اتوبان ذوب آهن قراردارد و با روستاهای کرسگان وحسین آباد و موسیان همسایه میباشد.از نظر جغرافیائی در موقعیت مدار 31 درجه عرض شمالی و 52 درجه طول شرقی در مدار کره زمین قراردارد.

این روستا از شمال به رودخانه زاینده رود وجزین واحمد آباد، از جنوب به موسیان، از شرق به کرسگان و اتوبان ذوب آهن و شهرجدید ابریشم و از غرب به روستای حسین آباد منتهی می شود. ضمن اینکه روستاهای حسین آباد، کرسگان وجولرستان با توجه به رشد جمعیت وساخت وسازهای جدید درحال حاضر بهم متصل و با یک نگاه از ارتفاع بالا یک محل مشاهده میشود .

جمعیت این روستا در سرشماری سال 1390بالغ بر 2900 نفر بوده که حدود 720خانوار میباشد.

آب وهوای این روستا بخاط عبور رودخانه زاینده رود از شمال و شمال غربی در فصول مشابه شهر اصفهان میباشد.

 

قدمت تاریخی:

این روستا بیش از دویست سال پیش با چهار خانواده در قلعه ای به نام قلعه بخت شکل گرفته و پس از آن هر چند سال خانوارهای بیشتری به این روستا مهاجرت نموده اند در حال حاضر اثری از این قلعه نیست وتخریب شده وساختمانهای جدید جای آن را گرفته است. تقسیم آب زمان شاه عباس و شیخ بهائی با ساخت لتها برای این روستا وروستاهای حسین آباد وموسیان که بقایای آن هنوز موجود است گویای قدمت تاریخی این روستا میباشد(از قدمت دقیق آن اطلاعاتی در دست نیست) نام اصلی این روستا جولرستان است که فکر میکنم از زمان پادشاهی شاه عباس نهاده شده است قبل از این نام ، نامهای گل آور و گارابر هم سر زبانها بوده و هست (مدرک آن هم از روی نقشه جغرافیای طبیعی که در زیر همین یادداشت درج شده گویای مطلب میباشد ).

در سالهای 1150تا 1310  ه . ق بعد از حملات افغانها به اصفهان و اطراف وبا ورود اربابان (بنکدار و ابرقو و رجالی و ....)و روحانیون عالیرتبه (نجفیها و عاملیها)به این روستا واحداث باغهای و پرورش گل محمدی در طول چندین سال وتولید گل و گلابگیری نام گل آور، را روی آن نهاده اند که جنبه ثبتی و عمومیت ندارد هنوز هم منطقه ای به نام باغ شیخ سر زبانها هست که متاسفانه هنوز هم بعضا از آنها یاد میکنند لیکن خبری از گل در این روستا نیست وبندرت در بعضی از منازل قدیمی بقایای آنها مشاهده میشود.

 ساکنین این روستا را بومیان اصلی یعنی فامیلهای قنبری فعلی تشکیل داده اند که حدود دو قرن از آن میگذرد در سالهای اخیر یعنی از سال 1304 شمسی به این طرف اقوام مختلف دیگری به این روستا برای امور کشاورزی عزیمت کرده اند مثل اقوام رضائی از دینان، اقوام حفیظی از درچه، اقوام زمانی از سودرجان، فامیل محمدی از کرتمان، و یکدسته از فامیل رضائی از گز وبرخوار و فامیلهای خلیلی ، براتی، ترکی، قاسمی و.... از محلهای دیگری به این روستا کوچ کره اند وساکنین این روستا را تشکیل داده اند.

متذکر میگردد اموات این روستا بدلیل عدم وجود قبرستان در این روستا، در تخت پولاد اصفهان دفن میشدند از روی سنگ نوشته ها نیز میتوان قدمت آنرا بطور تقریبی مشخص نمود (مثال علیجان قنبری گل آوری). پس از اینکه در روستای حسین آباد زمینی برای دفن اموات وقف و در نظر گرفته شد بیشتر اموات جولرستان نیز در آنجا دفن می شدند.همچنین در ملک و منزل میرزا علی محمد فرزند عبدالرحیم نیز بقایای دفن اموات وجود داشت که اطلاع دقیقی از آن نیست بعضا پس از تحقیق و تفحس، پیرمردان می گفتند این اموات مربوط به حملات مغولها و افاقنه میباشد.

یاد آور میباشد فامیلهای رضائی که از گز وبرخوار به این روستا آمدند حرفه اصلیشان حفر کانال وقنوات بوده وبه همین منظور و کشت و زراعت جهت اربابان آمدند وساکن شدند به همین جهت نام طایفه مقنیها را روی آنها نهادند و اکنون هم بر سر زبانها است.

در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت وکم آبی، زمینهای کشاورزی در حال تغییر کاربری است واکثرا تبدیل به خانه مسکونی و باغ شخصی شده است . کشاورزان در حال حاضر 20% جمعیت را تشکیل داده اند بقیه ساکنین کارگر، کارمند هستند که در ادارات وسازمانها وکارخانجات مشغول بکار هستند.

ساکنین این روستا 90% با سواد هستند که در بیرون از روستا  در ادارات وسازمانها وارگانهای شهر اصفهان، فلاورجان، شرکت ذوب آهن و پالایشگاه نفت و شرکت فولاد مبارکه( از بزرکترین کارخانه های فولاد سازی خاورمیانه)  ودهها شرکت دیگر ( در منطقه صنعتی اشترجان و سه راهی مبارکه و منطقه ویژه میمه و غیره )مشغول بکار هستند.

 

اقتصاد روستا:

در آمد 20% از ساکنین این روستا از تولید محصولات کشاورزی بدست می آید ومابقی از طریق شغلهای آزاد که شامل ترابری سنگین و سبک وکارهای فنی آزاد وکار در کارگاههای جنبی روستا وسایر نقاط استان و بخشی هم از طریق کار در ادارات بخش دولتی و خصوصی و کار در کارخانه های فولاد و غیره تامین میشود. در این روستا کارگاه صنعتی وجود ندارد که بتوان در آن ایجاد اشتغال نمود جوانان و جویندگان کار در این روستا باید برای بدست آوردن کار مناسب به سایر نقاط استان بروند وبرای خود کاری دست وپا نمایند که این هم باتوجه به تورم  بازار کاری بس دشوار است نرخ بیکاری در این روستا حدود 25% میباشد.بطور کلی مردم این روستا ثروتمند نیستند که بتوانند در امور عمرانی روستا کمک کنند در نتیجه منتظر تصمیمات هیات دولت و تخصیص بودجه برای عمران هستند. که این خواسته پس از 30 سال هنوز محقق نشده است.

 

کشاورزی و دامپروری:

کشاورزی در این روستا مثل سالهای قبل از انقلاب نیست ودر حال رکود است در حال حاضر محصولاتی از قبیل برنج، سیب زمینی، بادمجان، سیر، هویج، چغندر لبو، شلغم کشت میشود.

تنها مرکز دامپروری مربوط به دامپروری دکتر برجیان است که در جنوب غربی این روستا قرار دارد که بجز بوی بد و آلودگی محیط زیست چیزی برای مردم این روستا و دو روستای همجوار به ارمغان نمی آورد.


کارگاههای روستا:

کارگاه در این روستا زیاد ایجاد نشده است با این حال به چند نمونه کوچک از آن اشاره می کنم.

  • کارگاه پولک و نبات ملک پور.
  • کارگاه تولید لوازم و محصولات فرهنگی.
  • کارگاه ماست بندی .
  • کارگاه تهیه و فراوری انواع سبزیجات خورشتی و آشی.
  • کارگاه های مکانیکی ماشین آلات.
  • کارگاه چاپ و توزیع انواع بنرهای تبلیغاتی در کل کشور و صادرات آن به دیگر کشورهای اسلامی.
  • کارگاههای نجاری و کابینت سازی.

 

عمران روستا:

از نظر عمرانی ودر مقایسه با دیگر روستاها وشهرکها چندان توجهی به آن نشده علیرغم نزدیکی به چند شهر مثل اصفهان، فلاورجان، ابریشم وکلیشاد متاسفانه هنوز وضع مطلوبی ندارد نیاز به عمران اساسی دارد که باز هم متاسفانه از طرف فرمانداری شهرستان فلاورجان (شاید بخاطر عدم تخصیص بودجه کافی به استان و شهرستان) به آن توجه نمی شود هنوز با توجه به تراکم جمعیت در این روستا ودو روستای همجوار که جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر را شامل میشود، سرویس عمومی ایاب وذهاب و دسترسی سریع به شهر را ندارند و مردم مجبور هستند با سرویسهای مینی بوس شهرستان فلاورجان بین راهی در جوار اتوبان ذوب اهن به اصفهان که دائما پر ازدحام هم هستند رفت و آمد کنند(که از نظر شرعی هم اشکال دارد زنان در وسط مینی بوس بایستند و مسافت پنج کیلومتری را تا اصفهان یا فلاورجان طی کنند) ویا از اتومبیل شخصی با توجه به ترافیک و شرایط سهمیه بندی سوخت استفاده کنند. لازم بذکر است بگویم مردم این روستاها 90% از خرید کالاها و مایحتاجشان را  و یا کارهای دیگرشان از جمله تفریح واستفاده از پارکها ومراکز تفریحی وغیره  را (بجز کارهای کشوری ولشکری مرتبط با تابعیت در فلاورجان) درشهراصفهان انجام می دهند.

سیستم فاضلاب شهری برای جمع آوری فاضلاب که از اهم واجبات در عمران محل هست، بی بهره ایم واین مشکل نه تنها برای روستا، بلکه باعث آلوده شدن آبهای سطحی منطقه ورودخانه زاینده رود که از کنار روستا میگذرد شده است.

نیاز به ایجاد یک پل روی رودخانه زاینده رود جهت ارتباط مردم این روستا ودو روستای دیگر با شهرستان درچه بشدت احساس میشد که با همت و پیگیری زیاد نماینده محترم شهرستان و همکاری فرمانداری شهرستان فلاورجان انجام شد. اما هنوز به بهره برداری نرسیده است احتیاج به ایجاد راه و خیابان برای دسترسی به آن میباشد.

ایجاد پارک برای تفریح و گذراندن اوقات فراقت مردم در این محل بشدت احساس میشود لیکن هیچ اقدام موثری تاکنون از طریق دهیاری  انجام نشده است.

راه دو کیلومتری این روستا و روستای حسین آباد هنوز دو طرفه و کم عرض است و احتیاج به آزاد سازی و صرف هزینه زیاد برای ایجاد بلوار میبباشد. که کمکی از طرف دولت تا کنون نشده است. بودجه دهیاری جوابگوی نیاز برای ایجاد بلوار نمی باشد کمک دولت را می طلبد. در این راستا با همت مالکین و پیگیری شورای محل و دهیاری 1000 متر این راه آزاد سازی شد و پروژه بلوار آن  اجرا گردید و به بهره برداری رسید. امید است بزودی زود بقیه نیز آزاد سازی و ادامه بلوار اجرا گردد.

اصول شهر سازی و مهندسی در این روستا کامل رعایت نمی شود و با توجه به سخت گیریها از طرف بنیاد مسکن شهرستان فلاورجان ودهیاری در ارائه پروانه ساخت انجام می گردد، مردم بدون مجوز، ساخت و ساز میکنند که بعضا اصول مهندسی در آنها رعایت نمی شود.در اینجا یاد آور میباشد که بعضی از زمینها با توجه به خشکسالی و نبود آب نیاز به تغییر کاربری برای ساخت و ساز دارد که متاسفانه بنیاد مسکن وشهر سازی و فرمانداری فلاورجان همکاری نمی نمایند.

کارهای عمرانی انجام شده در سال گذشته 1394:

1 - آرادسازی بخشی از منازل و باغها و زمینهای اطراف بلوار وحدت و اجرای بلوار حدود 1000 متر طول با همیاری و کمک مردم ، بخشداری فلاورجان دهیاری و شورای اسلامی محل و بنیاد مسکن .

2 - اجرای سنگ چینی بخشی از کانال آب اسلام آباد.

3 - حفاری و لوله گذاری خیابان شهید بهشتی در جهت جمع آوری آب باران و هدایت به کانال آب اسلام آباد .

4 - شیب بندی و آسفالت بخشی از گذرها در روستا و...

نیازهای روستا در جهت عمران

  1. پشتیبانی مالی دولت از این روستا با توجه به موقعیت آن.
  2. نگاه مثبت فرمانداری و بنیاد مسکن استان اصفهان و شهرستان فلاورجان به این روستا در خصوص عمران آن .
  3. مجوز تغییر کاربری برای بعضی از زمینهایی که در موقعیت ساخت منازل مسکونی قرار گرفته است توسط مشاورین و دست اندر کاران طرح های هادی روستایی.
  4. تهیه زمینی برای ایجاد فضای سبز و محلی برای تعبیه اسباب بازی کودکان.
  5. ایجاد شبکه فاضلاب و اتصال آن به شبکه فاضلاب اصفهان از طریق شهرک قدش.
  6. دائری خط تاکسی رانی از محل تا ایستگاه brt ندامتگاه اصفهان.
  7. احداث فرهنگسرا به توسط شهرداریهای شهر اصفهان و فلاورجان با توجه به اینکه 90% خرید اهالی این محل از این دو شهر انجام میگیرد و مالیات و ارزش افزوده خوبی برای دولت و شهرداریها دارد.بر اساس لایحه ای که چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد مطرح و تصویب شد مقرر گردیده بود که 20 % از درآمد شهرداریها به روستا های اطراف شهرها اختصاص یابد.از طریق نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری میباشد.
  8. احداث سالن ورزشی برای جوانان.
  9. ترمیم کوچه ها و خیابانها بالاخص کوچه دارالقران (وحدت 2) معروف به کوچه آسیاب و خیابان مطهری منتهی به کرسگان معروف به سی جریبی.
  10. جابجایی تیرهای برق که در معابر قرار گرفته.
  11. کمک گرفتن از فرمانداری در جهت پرداخت غرامت به کسانی که خانه آنها در جاده قرار می گیرد و تخریب میشود.
  12. ترمیم شبکه آب آشامیدنی محل و توسعه آن با توجه باینکه در بعضی از کوچه ها و خانه ها آب بطور کامل مخصوصا در فصل تابستان قطع میگردد.
  13. دایری یک کلینیک پزشکی در روستا.
  14. نگاه مثبت دولت به این روستا که در حریم شهر اصفهان قراردارد.واقعا باعث تاسف است که هیچ کمکی به این روستا نمی شود.    ..
  15. تکمیل ادامه اجرای زیر سازی و آسفالت بلوار وحدت روستای جولرستان.
  16. باز سازی  و سنگ چینی کانال آب اسلام آباد.
  17. دایری خط اتوبوسرانی به اصفهان.

 

مذهب:

دین رسمی این روستا اسلام و مذهب ان شیعه میباشد مردم این روستا زن ومرد همه مسلمان واعتقادات مذهبی بالائی دارند. در زمان جنگ ودفاع مقدس جنگ جویان زیادی به جبهه ها عازم شدند وتا اخر دفاع کردند قریب 36 شهید ومفقد الاثر به انقلاب تقدیم نموده که در بین روستاهای استان اصفهان رکورد دار میباشد. فرماندهانی همچون سردارطلبه شهید محمود قنبری(فرمانده واحد تخریب لشکر مقدس امام حسین ع ) وسردار شهید حاج محمد علی رضائی(فرمانده خدمات مهندسی لشکر نجف اشرف) و سردار محراب قائدی (فرمانده گردان) را در را دفاع مقدس تقدیم انقلاب نموده است. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.


آداب و رسوم مردم روستا:

آداب و رسوم در این روستا پیشینه کهن دارد. به چند مورد آن اشاره خواهم کرد.

1 - مراسم خواستگاری: ابتدا دختر مورد نظر توسط یکی از خانواده داماد نشانه می رفت و به پسر خانواده معرفی می شد سپس بدون اینکه پسر و دختر همدیگر را ببینند توسط خانواده داماد با هماهنگی خانواده عروس نامزد می شدند. و به دنبال آن عقد صورت می گرفت در اینجا داماد فقط روز عقد عروس خانم را مشاهده می نمود و دیگر تا شب عروسی عروس خانم از دید آقای داماد پنهان بود.

2 - شب چله : در این شب تازه داماد ها با بردن یک عدد نارنج  و یک قطعه پارچه برای دوخت پیراهن به همراه پدر و مادر داماد برای تازه عروس خود می بردند . بخاط داشته باشید که در این مراسم عروس خودش را به آقا داماد نشان نمی داد. و خودش را در اتاقی دیگر (صندوق خانه)محبوس می نمود که مبادا چشم داماد به او بیفتد.معمولا عروس و داماد همدیگر را نمی دیدند تا شب عروسی و یا عقد.خاط نشان می نماید که عروس توسط پدر و مادر داماد خواستگاری میشد.

3- شب عید:


2 - عروسی:چند مرحله داشت .

  1. دعوت به عروسی:دعوت عروسی توسط حمامی انجام می گرفت و در هنگام دعوت از خانواده دعوت شده شیرینی خاصی می گرفت .
  2. اصلاح عروس و داماد:آرایش عروس توسط یکی از زنان بند انداز روستا انجام می گرفت و دلاک محل را هم برای آرایش داماد دعوت می کردندو داماد هم به سر و صورت خود صفائی می داد.در این مرحله نیز شیرینی سنتی به بند انداز و دلاک می دادند.
  3. حمام کردن آنها و حنا بندان در حمام:در این مرحله عروس خانم را زنان خانواده داماد و همسایگان و دوستان و فامیل دو طرف به حمام می بردند با سرور و شادمانی شیرینی و شربت و غیره و در حمام جلو پای عروس فرش قرمز پهن می کردند و با هلهله و شادمانی عروس را حنا می بستند و استحمام  و به خانه بر می گرداندند. داماد هم به همین نحو حمام می کرد.
  4.  شب حنا بندان:این شب شب خوبی بود خانواده داماد از اقوام دعوت می کردند و شام مختصری معمولا آش کشک تهیه و میل می کردند. ودر آخر مجددا ظرف حنا را به همراه قند و نبات می بردن منزل عروس و ایشان را حنا می بستند.و بر می گشتند به خانه.

  5. شب عروسی:در این شب هر دو خانواده جدا گانه اقوام و دوستان و همسایگان را دعوت به عروسی می کردند و با چائی و شیرینی و شام از مهمانها پذیرائی می نمودند. بعد از شام خانواده داماد برای آوردن عروسشان با جشن و سرور و ترقه و فشفشه و دیگر لوازم آتشبازی به طرف خانواده عروس رهسپار می شدند خانواده داماد قباله عروسشان را به همراه یک کله قند در بشقاب چینی قرار می دادند و تحویل خانواده عروس می دادند و عروس را تحویل می گرفتند و با شیوه خاصی (ترقه و آتشبازی و گرفتن آینه در مقابل عروس و داماد) می آوردند منزل داماد .
  6. حنجله کردن :از همان شب عروسی  موقع حنجله کردن عروس و داماد عمه و یا خاله پشت درب حنجله کمین کرده بودند تا دستمال باکره بودن عروس خانم را تحویل گرفته و نزد مادر عروس ببرند برای حرف و حدیث و یادگاری.

تحصیل و علم: 

مردم این روستا بیش از 97% با سواد هستند  و جوانان این روستا اهل علم و تحصیل و با هوش میباشند و در دانشگاهها و مراکز علمی در حال تحصیل میبا شند بسیاری از آنها در مقاطع بالای تحصیل و علم قرار دارند در بین این جوانان تحصیل کرده تعداد قابل توجهی به درجه استاد دانشگاه و دکترا  رسیده اند که قابل تحسین است.

بهداشت روستا:

وجود مرکز خدمات بهداشتی در این روستا باعث گردیده که مردم از امکانات آن در جهت بهداشت فردی واجتماعی استفاده کنند و همگام با سایر نقاط  کشور در امر بهداشت قدم بر دارند.

 

امکانات روستا در حال حاضر شامل :

این روستا در حال حاضر دارای امکاناتی شامل برق، گاز، تلفن،آب آشامیدنی نیمه بهداشتی میباشد. همچنین دارای خانه بهداشت، دبستان پسرانه، دبستان دخترانه، مدرسه راهنمائی دخترانه، دبیرستان دخترانه، صندوق قرض الحسنه، انجمن خیریه چهارده معصوم (ع)، مسجد جامع، مسجد صاحب الزمان (عج) با کانون های فرهنگی المهدی و معراج ، کتابخانه و دهیاری و دفتر خدمات ارتباطی وپست، مهد کودک، دارالقران  میباشد.

 

نیازهای عمرانی روستا:

نیازهای عمرانی و اساسی روستا شامل : فرهنگسرا، یک شعبه از یکی از بانکهای کشور ، پارک کودک ونوجوان، مرکز تفریحی ، مجموعه اسباب بازی کودکان، سالن نمایش وهمایش، اتوبوس ایاب وذهاب به شهرها، تاکسی بین شهری ، باشگاه ورزشی، کلینیک پزشکی با امکانات لازم  ( شامل دکتر عمومی و دندانپزشک و بالاخص دکتر زنان میباشد) که ضروری و از نیازهای به حق ومسلم مردم این روستا و روستاهای همجوار میباشد.

از همه مهمتر نیاز به شهر شدن وتشکیل شهرداری در این سه روستا مشهود است و لازم است مسئولین استان اقدامی در این زمینه بعمل آورند.

توجه : در این نقشه که قدمت یکصد ساله دارد نام روستا با نام قدیمی (گارابر) مشخص شده است

 

موقعیت روستا در جغرافیای طبیعی استان

توجه : نام روستای جولرستان در نقشه فوق با توجه به الفاظ مردم در ان زمان با نام  جورلرستان درج شده است. حتما به این نکته توجه داشته باشید تا اذهان به سوی دیگری هدایت نشود.

توجه: در یک نقشه دیگر که لاتین میباشد با نام gerbar درج شده است.



کپی و استفاده از این مطالب فوق با ذکر منبع گرد آورنده برای عموم  مجاز است.

در ضمن اگر کسی اطلاعات تکمیلی دارد در بخش نظرات اعلام فرماید تا اصلاحات لازم انجام پذیرد. البته با مدرک.

از شورای محل و دهیاری تقاضا دارم اصلاحات خود را اعلام تا وبلاگ ویرایش گردد.

 

v

نظرات 17 + ارسال نظر
روح الله رضایی پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ب.ظ http://barandarya58.blogfa.com

باسلام
خواستم از زحمات شما در تنظیم وایجاد این وبلاگ تشکر کنم
از طرف خودم و محمد
ضمنا از شام امشب هم تشکر میکنم

هادی سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ب.ظ http://hadib4u.blogfa.com

مطلب مفید گذاشتی ممنون ووووووووو مچکر ..

نگین شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ق.ظ

سلام عزیزم
خیلی خوب و واضح توضیحات خود را نسبت به روستایتان بیان فرمودید . حتما در اولین فرصت از روستایتان دیدن خواهم کرد.
موفق باشید

سعید قنبری دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:13 ب.ظ

با سلام .
مطالبی که گفتی خیلی خوب بود ولی بهتر بود کمی بیشتر در مورد عدم امکانات رفاهی و فرهنگی می گفتی .هیچ گونه مکان تفریحی مناسب و تمیزی کنار رودخانه زاینده رود در حاشیه جولرستان نمی باشد چون که تمام آنها .................................
جالبه رودخانه حالا شده جاده

سلام خدمت عالی سرکار عرض کنم حاشیه زاینده رود بخش مربوط به جولرستان باز دید شده و از صدا و سیمای اصفهان دو روز بعد از انتخابان 29 اردیبهشت 96 هم آمدند و گزارش تهیه نمودند و رفتند تا به گوش مسئولین برسانند. شورای اسلامی پیگیر مشکل هستند.

♥kd♥ جمعه 20 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:54 ق.ظ http://love.jvvg.org

6163سلام واقعا عالیه، من زیاد بهت سر میزنم انصافا سایت خیلی خوبی دارین
شاد و خوشبخت باشین

خیلی ممنون زنده باشید.

حسن دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام "اگر دوست عزیز کمی فقط یه کمی مطالعه داشته بودی و درمورد ساکنین شریف تحقیق مینمودی اصل ساکنین این محل اززمان شاه اسماعیل صفوی از اردبیل همراه او بوده اند ودرحاشیه زاینده رود سابق به کشاورزی مشغول بوده اند بعد قنبریها بعنوان نوکر ارباب ها آمدند ورضایی هاهم ازگزوبرخوار به آنها ملحق شدند بقیه فامیلها هم فکر کردند خبریه هی آمدند .

خیلی ممنون از نظرتان اما توجه داشته باش بنده بدون تحقیق این مطلب را انتشار نداده ام پس لطفا سری به موزه جغرافیای طبیعی استان بزنید و تحقیق بیشتری بکنید و با عجله اظهار نظر نکنید.
با تشکر

علی براتی پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:10 ب.ظ

با عرض سلام و ادب مطالب خوب است نسبت به تکمیل آن اقدام شود

خیلی ممنون منتظر نظرات دوستان هستم در جهت تکمیل آن.

حفیظی چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:29 ق.ظ

سلام خسته نباشید

تشکر از جنابعالی خوشحال میشوم اگر نظر خاصی دارید اعلام نمایید.

اسماعیل باقری حسین آبادی پنج‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 09:30 ق.ظ

:گل
باسلام ممنون که تاریخ راخوب توضیح داده ولی درمورد رسم ورسوم هیچ توضیحی ندادید

سلام چشم بتدریج اضافه خواهد شد.

سید مهدی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 03:35 ب.ظ

حداقل حسین آباد را هم رو نقشه میگذاشتی پاکش نمی کردی

سلام ببخشید نقشه از استان گرفتم نمی تونستم دستکاری کنم. حالا فرقی نداره حسین آباد و جولرستان هردو باهم هستند. نگران نباشید تا چند سال دیگه یک شهر میشوند.

A پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:22 ب.ظ

خوبه ولی حسین آباد بهتره :بدجنس

سلام هر دو روستا خوبند نگران نباشید. من اطلاعات از حسین آباد زیاد ندارم اگه داشتم ااینکار را هم انجام میدادم.

Sh جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:58 ق.ظ

سیدرضا دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 06:10 ب.ظ http://rezakhalili43@

واقعااین تاریخ جولرستان راکه خواندم خیلی متاثرشدم که ایا تاریخ اسلام ویا سرگذشت پادشاهان ایران ویا هرچیزکه مربوط به تاریخ می شودراهمین طورنوشته اندما الان درهمین زمان هستیم که این تاریخ رانوشته اند ومی بینیم که چه چرت وپرتهایی نوشته اندجولرستان هم مرزبارودخانه هست هم مرزبا موسیان گاوداری برجیان مرده هادرتخت فولاد اصفهان و... خیلی دروغهای گنده تردیگرقدمت جولرستان ما که اطلاع داریم به 100سال هم نمی رسد چه دوره ادم وحوا

سلام دوست عزیز اول فکر کن بعد اظهار نظر کنید هر موقع وقت داشتید بیایید تا ببرمتان سنگ نوشته های تخت پولاد و یا آرامستان حسین آباد را ببینید و قدمت آنها نیز مشاهده نمایید بنده از بزرگان شما هم سوال کرده ام و مطالبی که نوشته ام نقل قول بزرگان حسین آباد هم میباشد بنابراین تند نرو و پیاده شوید تا با هم تاریخ را مرور کنیم بنده هیچ تعصب خاصی به حسین آباد و جولرستان و یا هر روستای دیگر ندارم من یک ایرانی هستم و بس.بیا مهربانتر باشیم خیلی از اقوام بنده در حسین آباد زندگی کرده و می کنند. برای من فرقی ندارد ساکن کجا هستیم همه ما ایرانی هستیم و ایران را تا پای جان نگه می داریم پایدار باشید.در ضمن حس شما ناسیونالیستی میباشد خود را اصلاح کنید.

a.th یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:21 ب.ظ

عصبانی:

درود بر شما عصبانی نشوید . آرامش برای شما بهتر است . در آرامش هر کار ی شدن است. اگر عیب و ایرادی هست یاد آوری کنید.

سیدامیرخلیلی شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:49 ق.ظ

ادرس سایت حسین اباد
www.hoseinabad.com/

با سلام از سایت حسین آباد دیدن شد خوب است اما ویرایش خوبی ندارد. باید روی مطالب بیشتر کار شود و تفکیک شود (پاراگراف بندی)تا بهتر استفاده گردد.

محمد یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 08:03 ب.ظ

دادا فامیل ترکی از بومیان جولرستانند پسوند فامیلا ببین

سلام بله در اولویتهای بعدی قراردارند.

محمد دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام تاریخچه کامل نیست
ریشه جولرستان را در تاریخچه کامل ارامنه میتوانید یافت کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد